Zbornica računovodskih servisov

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.


    AJPES: Najpogostejše težave pri oddaji letnih poročil

    Ker na AJPES zaznavajo povečan obseg težav pri predložitvi letnih poročil, so pripravili opis najpogostejših težav in predloge rešitev.

    Prikaz napake »Koda 22«

    Napaka se pojavi v primeru, ko nameščena komponenta proXsign ne zazna celotne verige digitalnih  potrdil. Vzrok je največkrat v manjkajočem oziroma neustreznem korenskem in vmesnem digitalnem potrdilu. V sistem ju dodamo s pomočjo navodil. V primeru nejasnosti se za pomoč lahko obrnemo na ustreznega izdajatelja digitalnih potrdil.

    Brskalnik ne zazna KDP-ja

    Vam kvalificiranega digitalnega potrdila ne ponudi kot možnosti za podpis, prav tako pa ga ne morete dodati v vaš uporabniški račun? Najpogosteje se ta težava pojavi, če je uporabnik pred obiskom portala AJPES obiskal in z istim certifikatom podpisoval dokument v spletni banki ali na e-Davkih. Brskalnik (vsa okna iz zavihke) zapremo in ponovno odpremo ter se prijavimo v AJPES.

    Podobno kot v primeru napake kode 22 je možno tudi, da obstaja napaka v verigi potrdila ali pa korenski del ni nameščen. Tega lahko namestimo s pomočjo teh navodil.

    Prav tako lahko naletijo na težave uporabniki s protivirusnim programom, ker jim ta blokira izvajanje klica za podpis. Navodila za reševanje najdete tukaj.

    Težave pri podpisu z Rekono

    Digitalnega potrdila storitve REKONO portal AJPES trenutno ne podpira. Uporaba REKONO podpisnega sredstva je možna s SI-PASS-om. To poročevalec stori tako, da svoj uporabniški račun poveže s SI-PASS-om, oziroma odjavi iz lokalnega uporabniškega računa in se ponovno prijavi s SI-PASS-om. Elektronsko podpisovanje se tako izvede z REKONO v SI-PASS, če ima poročevalec ustrezen REKONO nivo prijave. V primeru težav na SI-PASS straneh se obrnite na 080 2002, v primeru težav na REKONO straneh pa se obrnite na njihovo podporo.

    PDF-ja ne zazna oziroma ne naloži

    Pri oddaji letnih poročil v PDF-ju imajo nekateri uporabniki težave zaradi velikosti datoteke. Posebno v zadnjih dneh oddaje priporočamo uporabnikom, da oddajajo datoteke manjše od 10 MB. Velike datoteke lahko zmanjšate s spletnimi orodji, npr. s SmallPDF.

    V kolikor pa uporabniku javi, da PDF datoteke ne zazna kot PDF, naj datoteko odpre v Acrobat Readerju, Izbere Datoteka>Tiskaj> ter v dialogu kot tiskalnik izbere Microsoft Print to PDF ter izbere možnost tiskanja v sivinah ter kreirano datoteko odda.

    Ostalo

    Za ostale težave pri ePodpisovanju si poglejte tudi preostala vprašanja in odgovore, ali pa nas pokličete na telefonsko številko 01 4774 227 oziroma nam pišite na cpu.it@ajpes.si

     

    Vir: AJPES >>

    Fotogalerija





     

    Arhivi