Na Nacionalnem odzivnem centru za kibernetsko varnost opozarjajo na najpogostejše spletne prevare pri nakupovanju in prodaji in izpostavljajo ključna vodila za spletne uporabnike. Prevaranti izkoriščajo hitenje, zaupanje in nepazljivost uporabnikov, obenem pa so prevare danes videti izjemno prepričljive.
Še vedno so najpogostejše lažne spletne trgovine, brez preverljivih kontaktnih podatkov, z novimi registriranimi domenami ter z nerealno nizkimi cenami. Uporabnike pozivamo, naj domeno spletne trgovine preverijo prek storitve whois.domaintools.com in so pozorni na datum ter lokacijo registracije domene.
Pri prodaji prek oglasnikov je trenutno najbolj razširjena prevara, pri kateri se prevaranti predstavljajo kot kupci in prodajalca preusmerijo na lažne strani, kjer od njega zahtevajo vnos podatkov kreditne kartice “za prejem denarja”. NA SI-CERT-u opozarjajo, da gre vedno za poskus kraje podatkov kreditne kartice in pogosto tudi dostopa do spletne banke. Uporabniki naj komunikacijo vedno ohranijo znotraj platforme (npr. Bolha, Booking), ne klikajo zunanjih povezav in nikoli ne vnašajo podatkov kreditne kartice za prejem plačila - za to je potrebna le številka TRR računa.
Uporabniki lahko največ naredimo, ko si vzamemo čas, preverimo podatke in ne sledimo prvim občutkom, saj prevarantom odvzamemo njihovo glavno orožje - našo nepozornost.
Več pojasnil so pripravili v prispevku na spletni strani https://www.varninainternetu.si/prevare-pri-prodaji-in-nakupovanju-prek-spleta
Vir: SI-CERT >>