Zbornica računovodskih servisov

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.


    Arhiv: MF: Pravilnik za izvajanje olajšave za vlaganja v digitalni in zeleni prehod

    Konec leta 2021 je bila v Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb (Uradni list RS, št. 117/06, 56/08, 76/08, 5/09, 96/09, 110/09 – ZDavP-2B, 43/10, 59/11, 24/12, 30/12, 94/12, 81/13, 50/14, 23/15, 82/15, 68/16, 69/17, 79/18, 66/19 in 172/21) uvedena nova davčna olajšava za vlaganja v digitalni in zeleni prehod, katere namen je zavezancem olajšati prehod na okolju prijazne in trajnostne tehnologije ter spodbuditi digitalizacijo poslovnih procesov.

    Navedena olajšava omogoča, da zavezanec lahko uveljavlja zmanjšanje svoje davčne osnove v višini 40 % zneska, ki predstavlja vlaganja v digitalno preobrazbo in zeleni prehod, vendar največ v višini davčne osnove. Pri tem se za vlaganja v digitalizacijo v širšem pomenu štejejo vlaganja v računalništvo v oblaku, umetno inteligenco in velepodatke, medtem ko se za vlaganja v zeleni prehod štejejo okoljsko prijazne tehnologije, čistejši, cenejši in bolj zdrav javni in zasebni transport, razogljičenje energijskega sektorja, energijsko učinkovitost stavb, uvajanje drugih standardov za klimatsko nevtralnost. Podrobnejše izvajanje navedene olajšave minister, pristojen za finance podrobneje določi s pravilnikom.

    Vezano na slednje vas obveščamo, da je predlog pravilnika v javni objavi na e-demokraciji od 17. 2. 2022. Ministrstvo za finance pozdravlja odzive strokovne javnosti, zato vas vabimo, da okviru javne razprave, ki bo trajala do 3. 3. 2022, podate svoje mnenje na omenjeni pravilnik.

    Ob tem dodajamo, da se na Ministrstvu za finance zavedamo, da gre pri olajšavi za vlaganja v zeleni in digitalni prehod za posebno (namensko) olajšavo, ki kot taka ne zasleduje samo gospodarskih ciljev trajnostnega, digitalnega in zelenega prehoda, ampak zasleduje tudi širše splošnokoristne oziroma družbene cilje tako na ravni države ampak kot tudi širše. Pri določanju specifičnih vlaganj, ki se kvalificirajo za vlaganja v zeleni in digitalni prehod, je treba upoštevati, da gre za komplementarni ukrep, ki dopolnjuje ukrepe na drugih področjih na ravni države (kot je Program za okrevanje in odpornost, različne nacionalne strategije za zeleni in digitalni prehod ip.) in sledi ukrepom na mednarodni ravni. Na ravni posameznega zavezanca pa vlaganja v zeleni in digitalni prehod pomenijo za zavezanca spremembo obstoječih (poslovnih) modelov, napredek, izboljšave, trajnostni razvoj zavezanca.

    Upoštevaje navedeno, je pri določanju katera specifična vlaganja ali skupina vlaganj se šteje za kvalificiranja vlaganja, ki so upravičena do olajšave za zeleni in digitalni prehod, potrebno upoštevati še, da morajo biti ta vlaganja dostopna širšemu krogu zavezancev in ne le zavezancem v določeni gospodarski panogi. Pri tem pa ni nezanemarljiv tudi vidik, da morajo biti vlaganja jasno določena in enostavna za izvajanje, tako za zavezanca, kot tudi za davčni organ, da ne bo v prihodnosti prihajalo do različnih interpretacij ali se določeno vlaganje kvalificira ali ne.


    Vir: Ministrstvo za finance

    Fotogalerija





     

    Arhivi